Kaip efektyviai išnaudoti vitrininius langus
Pro Jūsų parduotuvės, komercinių patalpų ar biurų langus žmonės praeina kasdien. Kai kurie – net po keletą kartų. Ką jie mato? Ar vaizdas juos traukia užeiti, apsižvalgyti, o gal atvirkščiai – žmonės praeina pro šalį nė nestabtelėję, taip ir nesužinoję, kad Jūs įsikūrę ten ir ką Jūs veikiate.
Tinkamas vaizdas vitrinose leidžia įmonėms pasiekti maksimalius praeivių sudominimo ir informavimo rezultatus: parduotuvių vitrinos pritraukia dėmesį, skatina pirkti, tuo tarpu verslo įmonių langai gali nusakyti kas vyksta kitapus durų ir kokios pagalbos ten galima tikėtis. Trumpai aptarsime skirtingus langų dekoravimo verslui aspektus bei kaip tai gali padėti padidinti pardavimus ir žinomumą.
Trumpai apie vitrinas
Vitrinos – Jūsų vizinė kortelė. Tai, gana dažnai, pirmas įspūdis, kurį klientas susidaro apie Jus. Vitrinos leidžia parodyti geriausias savo prekes, išskirtinius pasiūlymus ir taip pritraukti klientų dėmesį. Tai itin išpuoselėta Amerikoje. Žinomų prekių ženklų vitrinos, ypač šventiniu laikotarpiu, būna tokios įspūdingos, kad yra dalis žmonių, kurie važiuoja į parduotuves ne apsipirkti, o pasigėrėti vaizdu.
Jūsų langai gali suteikti labai daug informacijos:
- Supažindinti su naujausiais produktais ar perkamiausių prekių papildymu;
- Pateikti idėjų kaip galima naudoti Jūsų parduodamus produktus;
- Pranešti apie esamus ar artėjančius išpardavimus, specialius pasiūlymus bei kitas akcijas;
- Didinti Jūsų „brand‘o“ žinomumą bei atpažįstamumą naudojant logotipo spalvas ir kitus atributus.
Vitrinos kviečia praeivius užeiti pas Jus. Jei pagrindinis Jūsų verslas – prekyba – vaizdas languose turėtų skatinto žmones užeiti bei ką nors nusipirkti. Jei Jūs – sveikatingumo ar sporto centro savininkas, vitrinos turėtų sudominti ir paskatinti norą įsigyti abonementą ar išbandyti kitas paslaugas. Restoranų, kavinių ar kitų maitinimo įmonių langai turėtų žadinti apetitą bei taip vilioti, kad praeiviai nepraeitų pro šalį neparagavę nors vieno kąsnelio.
Patarimai parduotuvių vitrinoms
Parduotuvės vitrinos kompozicijos kūrimas – kur kas daugiau nei išdėlioti daiktai ar akcijiniai pasiūlymai. Vaizdas turėtų traukti akį, skatinti potencialų klientą atsisukti, pažiūrėti dar kartą, stabtelti ir užeiti vidun.
Apie ką reikėtų pagalvoti kuriant vitriną, kuri būtų išskirtinė:
- Papasakokite istoriją. Tam svarbu žinoti, koks Jūsų kompozicijos tikslas: ar pranešate apie artėjantį išpardavimą, o gal siūlote ką nors tinkančio šventėms? Paprasčiausias būdas papasakoti istoriją – pasirinkti temą. Tai gali būti romantiškos vakarienės aplinka Valentino dienai, kurioje reklamuojate stalo serviravimo ir dekoravimo prekes ar Naujųjų metų vakarėlio tema, kurioje atsispindės Jūsų turimi šventiniai aksesuarai bei rūbai.
- Būkite saikingi. „Mažiau reiškia daugiau“ posakis puikiai apibūdina vitrinų apstatymą. Kai jau nuspręsite, kad vitrinos kūrimo procesas baigtas – pažiūrėkite į ją iš tolo ir pašalinkite visus daiktus, kurie trukdo sutelkti dėmesį ties svarbiausia žinute, preke ar pan.
- Pažinkite savo klientą. Prieš kurdami vitriną būtinai nusistatykite, kokie žmonės dažniausiai pro ją praeina ir kurių klientų dėmesį norėtumėte patraukti. Gal žmonės pro Jūsų vitrinas pravažiuoja mašinomis? Tada reikėtų koncentruotis į didesnes, pastebimas iš tolo, nesukoncentruojant žvilgsnio, detales. Jei langai atsukti į alėją, kurioje žmonės daugiausia vaikšto pėstute – galite naudoti ir smulkias detales, kurios paskatintų stabtelti ir geriau įsižiūrėti. Rinkdamiesi temą ir visą apipavidalinimą nepamirškite apgalvoti, ko klientas tikisi iš Jūsų: kas jam patinka, ko jam reikia, kiek jam metų, kokios jo problemos ir kaip jas išspręsti.
- Išnaudokite apšvietimą. Šviesa gali arba padėti, arba visiškai sugadinti ekspozicijos vaizdą. Apsvarstykite papildomo apšvietimo naudojimą, kad pabrėžtumėte sukurtą kompoziciją, išryškintumėte detales. Taip pat stebėkite natūralaus apšvietimo kaitą: galbūt saulė per stipriai apšviečia atspindinčius objektus ir akina praeivius? O gal vitrina yra šešėlyje ir reikia papildomo apšvietimo? Taip pat įsitikinkite, kad nakties metu vitrina yra gerai apšviesta ir matoma praeiviams ar pravažiuojančioms mašinoms. Nepamirškite ir šviesa kuriamos atmosferos: ar reikia ryškaus, sceninio įvaizdžio, o gal jaukumo ir labiau namus primenančio apšvietimo?
- Keiskite ekspoziciją reguliariai. Vaizdo vitrinoje kas savaitę atnaujinti tikrai nereikia, bet vieną kitą detalę pakeisti pravartu – sužadinsite praeivių smalsumą. Patogu pasidaryti dekoravimo tvarkaraštį, kuriame įtrauksite svarbiausias metų šventes, o tarp jų vitriną stenkitės suruošti neutraliai, sezoniškai, kad pakeitus vos keletą daiktų pasitiktų naujumo įspūdis.
Langų dekoravimo sprendimai naudojant įvairias langų plėveles
Be ekspozicijos vitrinose, šiuolaikišku sprendimu papasakoti būsimiems klientams apie savo parduodamas prekes tampa lipniose langų plėvelėse atvaizduoti įvairūs produktai ir pasiūlymai. Tokia langų plėvele galima dengti visą vitriną ar priklijuoti tik akcentus įprastinėje vitrinoje su išdėliota kompozicija.
Be dekoracinių tikslų, langų plėvelė naudinga tuo, kad padeda apsaugoti žmones, darbuotojus ir šalia langų esančius daiktus nuo saulės poveikio. Taip pat langų plėvele galima sukurti privatumo, pritemdyti patalpas ir pan. Pavyzdžiui, tai ypač aktualu restoranų klientams, sėdintiems prie langų. Jiems smagu stebėti aplinką, tačiau praeivių žvilgsnių norėtų susilaukti mažiau…
Na, o jei turite ne daug vietos, mažai langų ir nesinori visos erdvės išnaudoti tik produktų parodymui – plėvelė gali būti puiki išeitis. Net mažiausiuose languose galima sukurti įvairias kompozicijas naudojant plėvelės žaismus.
Patarimai, kaip dekoruoti langus lipnia plėvele
Nesvarbu, rinksitės pilną vitrinos dekoravimą ar tik keletą komponentų, štai į ką turėtumėte atkreipti dėmesį:
- Išsikelkite tikslą. Ko siekiate savo langus apklijuodami plėvele? Paskelbti apie naujus pasiūlymus? O gal norite pasislėpti nuo per kaitrios saulės ar suteikti lankytojams privatumo. Žinant savo tikslą bus kur kas lengviau išsirinkti tinkamą langų plėvelę iš viso asortimento.
- Nepamirškite saiko. Ne tik kompozicijoje reikia vengti daiktų pertekliaus – plėvele išklijuotas langas taip pat turi atrodyti saikingai ir skoningai bei jame turi būti tie akcentai, kuriuos labiausiai reikia parodyti klientui.
- Mąstykite į priekį. Langų plėvelė, dažniausiai, nėra taip dažnai keičiama, kaip ekspozicijos. Kadangi ji tarnauja ilgiau, galvojant apie dizainą reikėtų vengti sezoniškumo ir naudoti daugiau universalumo.
- Pažinkite auditoriją. Kaip ir įrengiant vitrinas, renkantis plėvelę ir sprendžiant, kas joje bus pavaizduota, reikia nepamiršti svarbiausios dalies – kliento. Žinokime, kokį žmogų mes norime pritraukti, kokie jo poreikiai ir tikslai.
Verslo objektuose kiekvienas langas gali būti išnaudotas ne tik pranešti apie pasiūlymus ir parodyti ekspoziciją, bet ir informuoti apie vykdomą veiklą, sukurti atmosferą. Išnaudokite kiekvieną galimybę būti matomu.